vrijdag 8 mei 2015

Gezonde ontbijt ideetjes + WINACTIE

In de ochtend, je bent moe. Je hebt eigenlijk geen zin om op te staan om ontbijt te maken. Ontbijten is zo gezond, je zou het niet mogen overslaan. Veel mensen slaan het ook over omdat ze het niet lekker vinden om zo vroeg te eten. Persoonlijk hou ik van mijn ontbijt. Ik ben ook mega chagrijnig als ik te laat eet in de ochtend. Ontbijten moet je in je routine krijgen en als dat eenmaal zo is kan je vanzelf heel slecht zonder. Je kan ontbijt heel lekker maken, en lekker kan ook nog eens gezond zijn. Daarom vandaag een paar ideetjes voor een lekker en gezond ontbijt.


1. De groene smoothie
2. Griekse yoghurt met fruit en musli
3. Gekookt eitje op speltbrood
4. Bruinbrood met salade

1) Een groene smoothie, het is zo lekker en je kan het snel maken, je stopt wat groente en fruit in de blender en je bent klaar. Ik denk niet dat dit genoeg is voor een ontbijt, maar je kan er altijd een bakje griekse yoghurt aan toe voegen en je bent klaar. Dit klaar maken duurt misschien 5 minuten, dus het excuus geen tijd voor ontbijt is onzin. Internet staat vol lekkere en gezonde recepten voor een groene smoothie.

2) Griekse yoghurt met fruit en musli je pakt een bakje of groot glas, doet er wat griekse yoghurt in. Vervolgens doe je er fruit en muesli bij in. Voor een kleine zoete extra kun je er wat honing aan toe voegen. Ook dit recept is weer super snel te maken. Je zou ook havermout kunnen gebruiken in plaats van muesli, maar je zou het zeker niet moeten maken met cruesli, het is super ongezond en vol suikers die niet goed voor je zijn. Het fruit kun je zelf kiezen, dat hoeft dus niet verse aardbei te zijn zoals op het plaatje. Je kan er ook nog wat super foods aan toe voegen. Ook dit is weer te maken in een paar minuten tijd. 




3) Gekookt eitje op speltbrood, het is zo lekker. Een eitje koken kost misschien 10 minuten en dan het verdere klaarmaken 5 minuten. Dus in totaal een kwartiertje werk voor een super lekker ontbijtje. Je krijgt granen en eiwitten binnen die je de veder dag echt hard nodig hebt.

4) Bruinbrood met salade kan iedereen makkelijk maken, je snijdt wat groente doet het op een broodje en je bent alweer klaar voor de ochtend. Wederom iets snel, makkelijks en gezonds. Ik hoop dat ik jullie met deze vier super makkelijke ideetjes heb kunnen overtuigen te gaan ontbijten! Het is namelijk echt heel erg goed voor je!!
Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hadden!


Ook heb ik nog wat super leuk nieuws! Ik heb op mijn instagram de 250 volgers behaald, dus de winactie staat online! Je kan een pakket vol leuke dingen winnen:
1: Treaclemoon douche gel My Coconut Island
2: Dr. van der Hoog maskertje Lovely Lily 
3: Hartvormige badbruisers in roze en wit
4: Douche gel in de geur Arctic Breeze
5: Pincet van de Action met leuke print
6: Testertje van Ziaja Cocoa Butter Cream voor droge en normale huid

De winactie loopt tot 14 mei! 
Hoe kun je meedoen?
1: Volg mij op instagram
2: Repost de foto met #winactiethebeautyspotnl
Ik zou het super vinden als je mee doet!


Volg mij op Bloglovin'
Volg mij op Instagram

Heel veel liefs,
EvaElisabeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten