zaterdag 21 maart 2015

De 25 Foodvragen TAG

Bij de groene vrouw zag ik laatst een hele leuke TAG voorbijkomen deze TAG is bedacht door Pauline. Het is de 25 Foodvragen TAG. Het leek me heel leuk deze tag eens in te vullen zodat jullie mij ook eens wat beter leren kennen.

WAT IS JE FAVORIETE ONTBIJT?
Ik ben iemand die graag groot en lekker veel ontbijt. Veel mensen houden niet van ontbijten, ik ben er echter dol op! Ik neem het liefste sinaassappelsap, met een gekookt eitje, een bakje yoghurt met allemaal fruit en super foods. Maar ik kan croissantjes ook heel erg waarderen in het weekend.

HOE DRINK JE JE KOFFIE?
Met melk en suiker, geen twijfel mogelijk anders krijg ik het echt niet weg. Maar het lekkerste vind ik toch echt wel de zelfgemaakte cappuccino van mijn vriend. 

WAT ZIT ER OP JE LIEVELINGSBROODJE?
Hier moest ik echt even over na denken, naar school eet ik altijd een broodje pindakaas, en dat vind ik echt heerlijk. Maar nee het is niet mijn lievelings broodje. Ik denk dat ik dan ga voor vers bruin brood met: Kaas, ijsbergsla, paprika, gekookt ei, komkommer, olijven, oregano en wat peper en zout. Dit is echt te lekker namelijk.

SOEP OF SALADE?
Beide, in de lente en zomer salade en in de herfst en winter soep. Ook al vind ik beide altijd wel lekker. De combinatie is overigens ook fijn. Hmmmm.

WAT IS JE FAVORIETE KOOKBOEK?
30 minuten vegetarisch koken van Rose Elliot er staan heerlijke recepten in en je kan ze lekker makkelijk maken.

NOOIT MEER ZOET OF NOOIT MEER HARTIG?
Heel easy, nooit meer zoet. Ik ben totaal geen zoetekauw. Een paar snoepjes oke, maar meer niet. Ik word heel snel misselijk van zoet. Maar hartig, dat zou ik niet kunnen missen!

WELKE KEUKEN(LAND) IS JE FAVORIET?
Italië, lekkere pastas, pizza's, noem maar op. Maar de Japanse keuken met zijn heerlijke sushi kan ik zeker niet vergeten te noemen!

WAT IS JE FAVO-FOODFILM?
Chocolat, heerlijke film en dan kijk ik hem het liefst met een reep pure chocolade naast me, want andere varianten vind ik een stuk minder lekker, tenzij we milka mee rekenen.

WAT IS JE MEEST ULTIME GUILTY PLEASURE?
Ik denk toch echt popcorn of chips niet heel bijzonder maar ik ben er helaas echt dol op! 

WIE IS JE GROOTSTE INSPIRATIE BRON?
Mijn tv als ik een kookkanaal heb opstaan is het vrijwel altijd 24kitchen. Het is lekker uit een lopen en wordt leuk gedaan. Ik kan zo de hele dag er naar kijken. Ik vind het namelijk best wel fascinerend hoe ze telkens alles zo mooi maken en dingen berijden.

THUIS KOKEN OF UIT ETEN GAAN?
Thuis koken is uiteindelijk toch het fijnste, alhoewel af en toe lekker voor je laten koken in een restaurant ook fijn is. Maar als ik elke dag uiteten zou gaan zou ik het koken missen.

WAT IS JE FAVORIETE RESTAURANT?
Een favoriet restaurant, heb ik eigenlijk niet echt, ik ga wel meestal als we uiteten gaan thuis naar ni-hoa, omdat ze daar gewoon voor ieder wat wils hebben, en dat is natuurlijk wel gewoon zo makkelijk.

HIGH END OF LOW PROFILE?
Low profile, zonder twijfel. Ik ga liever naar een gezellig goed resaurantje dan naar een misselain sterren restaurant. Je betaald namelijk naar mijn mening veel te veel voor wat je eigenlijk krijgt. Ik vind sommige kleine familie eetgelegenheden minstens even goed.

BOODSCHAPPEN DOE IK BIJ...?
Ik heb geen vaste winkel waar ik boodschappen doe. Maar vaak is het bij de Coop bij ons in de wijk of de Albert Hein. Die twee zijn het dichtste bij maar als ik toevallig langs een andere winkel kom en ik heb iets nodig, haal ik het even goed daar.

HET LEKKERSTE DAT IK OOIT GEGETEN HEB IS?
Het lekkerste? Daar moest ik ook even over na denken. Ik denk dat dat toch de uitsmijter in Lauwersoog moet zijn zijn geweest. Een heerlijke verse dikke bruine plak brood met een geweldig gemaakt ei met kaas. Ik krijg hem alleen nooit op omdat hij te machtig is. Maar de home-made gepofte aardappels van mijn vader vind ik ook super! 

WAT IS JE FAVORIETE COCKTAIL?
Mijn favoriete drankje is een zoete witte wijn, maar dat is geen cocktail. Ik drink eigenlijk ook (bijna) niet. Mijn ouders zijn hier ook flink op tegen.

KOFFIE MET GEORGE(CLOONEY) OF 
HESTON(BLUMENTHAL)?
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik echt geen idee heb wie Henston Blumenthal is... Dus na even googelen ben ik er achter wie het is. Maar ik heb nog steeds geen idee met wie ik een kopje koffie zou willen drinken. Ze zullen allebei wel interessante dingen te vertellen hebben.

WAT MAG NIET ONTBREKEN IN JOU KEUKEN
Mijn Magic Bullet! Die gebruik ik zo vaak! Het is een super handig multi functioneel apparaat die in negen van de tien gevallen heel handig is!

MIJN FAVO SNACK IS?
Zoute popcorn!

WAT ZIT ER OP JOU PIZZA?
Kaas, mozzarella, tomatensaus, olijven, perzik, ananas, paprika, champignons, pesto en Italiaanse kruiden!

WAT LUST JE ECHT NIET?
Ik denk vlees, ik heb het eigenlijk nog nooit gehad op een paar keer perrongelijk na. Maar spruitjes krijg ik ook niet door mijn keel!

MIJN FAVORIETE FOODBLOG IS?
Foodgloss, Frances heeft altijd zulke leuke filmpjes!

HET GEKSTE DAT IK OOIT HEB GEGETEN?
Ik denk dat het vlees is wat ik een keer heb gegeten zonder het door te hebben. Ik eet al mijn hele leven vlees door mijn opvoeding, maar het is ook zeker iets waar ik zelf achter sta. Ik vind het een vreemd idee om iets te eten wat net als wij mensen een leven had met gevoelens en een lichaam. Dat anderen wel vlees eten keur ik zeker niet af. Dat is iets waar iedereen zelf voor moet kiezen!

IK KAN NIET LEVEN ZONDER?
Mijn vriend! Hmm dat antwoord mag zeker niet want hij is niet eetbaar. Maar zonder zijn heerlijke ontbijtjes en koffie kan ik zeker niet leven.

WAT STAAT ER OP JE FOOD-BUCKETLIST?
Hummus, ik heb het nog nooit gegeten omdat het idee van kikkererwten me vies klinkt. Maar iedereen is er over het algemeen heel enthousiast over, dus wil ik het zeker nog een keer proberen!

Wat vonden jullie er van dat ik zo'n artikel maakte? Hebben jullie zelf ook een van deze producten en wat vonden jullie?

Laat je ook even een reactie achter?

Volgen jullie mij al op bloglovin?
Volgen jullie mij al op instagram?

Vergeet niet dat ik bij 250 volgers op instagram een winactie geef.



Liefs,

EvaElisabeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten