woensdag 4 maart 2015

Pre&Post workout eten

In dit artikel zal ik wat gaan vertellen over wat de juiste dingen zijn om te eten voor en na het sporten. Ten eerste wil ik zeggen dat ik geen deskundige ben, maar gewoon iemand die hier informatie over heeft opgezocht.

Al een aantal jaar verdiep ik mij in gezonder leven, maar waar ik vaak tegen aan liep was het eten voor en na het sporten. Ik at bijvoorbeeld te zwaar voor het sporten en te ongezond na het sporten. Na
het sporten had ik vaak honger en greep naar de chips of popcorn.
Om te zorgen dat jullie dit kunnen voorkomen heb ik allemaal recepten/ideeën opgezocht:



Pre-workout food:
Er wordt aangeraden 30 tot 60 minuten voor het sporten wat te eten en daarna eerst niet meer, omdat je lichaam anders te veel eten nog in zich heeft en je dan eerder last krijgt van vervelende klachten zoals mildsteek.

  • Een gekookt ei met bijvoorbeeld een appel
  • Een smoothie met hennepzaad
  • Een muslireep
  • Havermout
Zelf maak ik vaak een Quinoa salade:
Benodigdheden:
-Quinoa
-Paprika
-Wortel
-Olijven
-Walnoten
-Avocado
-2 Gekookte eieren

Je maakt het door de quinoa klaar te maken, op de verpakking staat vaak goed uitgelegd hoe(het is vrij simpel). De rest van de producten snij je in stukjes en uiteindelijk meng je alles. Deze ingrediënten zijn voor 3 á 4 personen.

In de ochtend voor ik ga sporten maak ik meestal de avond van te voren een yoghurt klaar:
Benodigdheden:
-Yoghurt
-Honing
-Sinaasappelsap
-Frambozen
- Hennepzaad
-Chiazaad
-Cruesli




Ik meng alles gewoon lekker door elkaar heen, en het is heel persoonlijk hoeveel van alles je wilt gebruiken.

Post-workout food:
Hier raden ze aan het te eten 0 tot 45 minuten na het sporten, anders ga je een enorm suikertekort ervaren wat leidt tot flauwvallen.


  • Vruchtensap
  • Gedroogd fruit
  • Bananen

Zelf maak ik graag blueberry pannenkoeken:
Benodigdheden:
-Bosbessen
-Banaan
-Melk
-Ei
-Bloem



Ik mix alles lekker door elkaar heen met behulp van de magic bullet, vervolgens bak ik ze in de koekenpan. Hoeveel je van alles wilt gebruiken hangt heel erg af van je eigen smaak en hoeveel je wilt maken. Dat is de reden dat ik geen hoeveel heden hierbij heb geplaatst.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen informeren over pre-en post workout eten. Laat je me weten wat je van dit artikel vindt, of ik vaker zoiets moet plaatsen? Wat eten jullie vaak voor en na het sporten? Ik hoor het graag van jullie!

Volgen jullie mij al op bloglovin?
Volgen jullie mij al op instagram?

Liefs,

EvaElisabeth

3 opmerkingen:

  1. Yummm, ziet er goed uit! Ik doe dinsdagavond aan kickboksen en daarvoor eet ik meestal een salade en als ik thuis kom eet ik vaak niets meer. x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kickboksen, super vet! Wat voor salade maak je meestal? x

      Verwijderen
  2. Ik wil graag gezonder eten! Dit zijn leuke tips!

    BeantwoordenVerwijderen