donderdag 26 maart 2015

Weet wat je eet

Dit artikel gaat over eten, wat je bijvoorbeeld denkt over gezond eten maar niet waar is, of heel verrassende effecten van sommige producten. Ik hoop dat jullie dit leuk vinden om te lezen en er mogelijk iets aan hebben. 



Laat ik beginnen met drie voedingsmiddelen die toch niet zo gezond zijn als je dacht.


  1. Groenteburgers, het klinkt super gezond toch? Helaas is de naam misleidend. Vaak bevatten ze relatief weinig groente en vrij veel transvetten. Dezen doen niets voor je lichaam ze zijn alleen maar heel ongezond. Kijk dus voortaan maar eens goed naar de ingrediënten en voedingswaarde lijst.
  2. Proteïne repen, ze bevatten veel eiwitten, maar ze zijn vaak van slechte kwaliteit. Wil je echt gezonde repen? Maak ze zelf. Dit is lekker en leuk. Op internet vindt je veel recepten hiervoor!
  3. Producten met toegevoegde vitaminen, deze vitaminen zijn over het algemeen niet verkregen uit fruit en groenten. Ze worden over het algemeen geproduceerd in een lab. Wie echt meer vitamines binnen wil krijgen moet toch echt een extra appeltje gaan eten.
Sommige fruit soorten zouden goed zijn tegen ziektes. Er zijn mensen die claimen dat ze door het eten van bepaald fruiten zijn genezen van o.a. kanker. Ik weet niet of dit echt kan, maar fruit is nooit een slecht idee. Dus hier volgt een lijstje van fruit waarvan wordt geclaimd dat het kanker tegen gaat.

  1. Granaatappel,  het schijnt de verspreiding van kanker tegen te gaan. Het schijnt lekker te zijn in combinatie met pepers en gember. Je kan bijvoorbeeld thee maken hiervan.
  2. Aardbeien, deze vrucht eten is voor mijzelf altijd een feestje. Maar waar ik recentelijk achter kwam is dat het ook nog eens slokdarmkanker zou bestrijden. Aardbei kun je heerlijk door van alles heen doen.
  3. Druivenpitextract, mits natuurlijk verkregen en niet geproduceerd in een lab zou dit ook de kanker kunnen tegen gaan.
Heb jij last van huidproblemen? Spontaan veel puistjes, een vettige huid of juist een droge huid. Ook met eten kun je dit tegen gaan.

  1. De droge huid, je eet vermoedelijk te weinig goede vetten; Avocado, cashewnoten, walnoten, amandelen, olijfolie
  2. De vette huid, dit komt vaak door veel talg. Producten met vitamine A gaan dit tegen. Denk hierbij aan; alle felrode en oranje producten, dezen bezitten veel van deze vitaminen. 
  3. Acne, hierbij wordt aangeraden veel groene tot donkergroene groentes te eten deze hebben namelijk veel vitamine B6, dit gaat namelijk gezwollenheid tegen en daardoor krimpen de puistjes sneller.
  4. Onzuivere huid, neem veel yoghurt en yoghurtdranken tot je, ze bevatten probiotica. Ik weet niet precies hoe dit werkt maar waarombestaan er anders yoghurt maskertjes?

Dit waren mijn weetjes, ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en er iets aan hebben. Wat ik nog wel wil vermelden is dat ik veel informatie heb van anderen of van internet artikelen en eigen ervaring. Ik ben dus geen gekwalificeerd persoon. 


Wat vonden jullie nou van dit artikel? Moet ik vake zo'n artikel publiceren? Laat het me hieronder weten.

Volgen jullie mij al op Bloglovin'?
Volgen jullie mij al op Instagram?

Liefs,

EvaElisabeth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten